کد مطلب: 204709
متخصص اعصاب و روان و روان‌پزشک مطرح کرد
تفاوت‌هاي شخصيتي مردان و زنان مهم‌ترين علت مشکلات زوجين
تاریخ انتشار : 1399/12/16
نمایش : 985
روانپزشک و متخصص اعصاب و روان گفت: اگر شناخت کافي روي تفاوت بين اخلاق و رفتار زنان و مردان داشته باشيم دچار برخي تعارضات خانوادگي نخواهيم شد.
به گزارش هفت چشمه، کرمي متخصص اعصاب و روان و روان‌پزشک در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: در جامعه ايراني و روش سنتي که در آن وجود دارد، هر فردي ويژگي‌هايي را از خانواده و جامعه خود مي‌گيرد.

وي ادامه داد: يک مرد با يک سري ويژگي و هويتي خاص وارد زندگي مشترک مي‌شود، بعضاً اين اخلاق و رفتار مردان با ويژگي‌هايي که زنان دارند تداخل مي‌کند که باعث تشنج و تعارض بين آن‌ها مي‌شود.

اين متخصص اعصاب و روان در خصوص ويژگي‌هاي رفتاري مردان عنوان کرد: اعتقاد مردان بر اين است که بايد مديريت کنند، مردان ياد گرفتند که مدير باشند، هرچند در ظاهر.

کرمي اضافه کرد: از طرفي برخي زنان نيز ياد گرفتند مادري کنند و همين حس را به شوهر خود نيز انتقال مي‌دهند لذا دائم به همسر خود تذکر مي‌دهند يا دغدغه و نگراني براي وي دارند.

وي عنوان کرد: اين رفتارهاي مادرگونه برخي زنان در قبال مردان باعث زير سؤال رفتن حس مديريت در مردان مي‌شود و تعارضات بين زن و شوهر رخ مي‌دهد، زنان بايد در اين شرايط مردان را درک کنند.

اين روان‌پزشک بيان کرد: اعتقاد مردان اين است که بتوانند زيرمجموعه خود را کنترل کنند، از بچگي به پسران گفته مي‌شود که بايد مراقب خواهر و بردار کوچک‌تر خود باشند و همين باعث تقويت روحيه مديريت در مردان مي‌شود.

کرمي تأکيد کرد: شاخصه ديگري که در رفتار مردان وجود دارد اين است که آن‌ها تفکرات خود را بيان نمي‌کنند، کاري که زنان از انجام آن ابايي ندارند، همين رفتار مردان باعث گله بانوان مي‌شود که چرا همسرم با من حرف نمي‌زند.

اين متخصص اعصاب و روان بيان کرد: مردها نمي‌توانند به‌راحتي احساسات خود را بيان کنند، بيان احساسات براي مردان همچون يادگيري زبان دوم سخت است اما در مقابل، بيان احساسات براي زنان به‌راحتي تکلم با زبان مادري است و به‌آساني مي‌توانند هر احساسي که داشته باشند را بيان کنند.

وي با اشاره به اينکه مردان از اينکه انجام کاري را به عهده بگيرند بسيار راضي‌تر هستند، گفت: مردان اگر کاري را خود انجام دهند احساس بهتري دارند تا اينکه به‌اجبار فردي ديگر به‌ويژه اگر با اجبار جنس مخالف باشد.

کرمي با بيان اينکه مردان در روابط زناشويي خود، وقتي دچار ابهامات عاطفي و احساسي مي‌شوند براي يک‌لحظه احساس مي‌کنند مي‌توانند خود را تخليه کنند، لذا فقط به‌ اتفاق فکر مي‌کنند، افزود: اين در حالي است که زنان به روابط و صميميتي که اين پروسه طي مي‌کند، توجه دارند.

اين روان‌پزشک ادامه داد: مردها در روابط زناشويي خود تمرکز بر اقدام دارند درحالي‌که زنان انتظار دارند تمرکز مردان بروي کلام باشد، مردان برعکس زنان که تمرکز بيشتري روي کلام دارند بر روي تصاوير تمرکز دارند.

وي عنوان کرد: اين‌ها و چندين مورد ديگر، اختلافات بين اخلاق و رفتار زنان و مردان است که اگر بر روي آن‌ها شناخت کافي داشته باشيم دچار برخي تعارضات نخواهيم شد.

کرمي خاطرنشان کرد: در آموزه‌هاي ديني نيز آمده است که در ظاهر هم شده بايد چهارچوب‌هاي شخصيتي مردان را براي يک زندگي موفق حفظ کنيم و اين هم به نفع زن و هم به نفع مرد است.

متخصص اعصاب و روان اضافه کرد: مردان بايد نسبت به رفتارهايي که از خود نشان مي‌دهند بينش داشته باشند، رفتارهايي که احساس مي‌شود براي اطرافيان مضر است بايد کنار گذاشته شود، همچنين از طرفي زنان نيز بايد دلايل اين رفتارهاي مردان که ناشي از ژنتيک، اجتماع و تربيت آن‌ها است را درک کنند.

وي يادآور شد: بر اساس ژنتيک، تربيت خانوادگي و اجتماعي يک هويتي شکل گرفته است که مي‌تواند درست يا غلط باشد.

انتهاي پيام/1031
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg